Si el centre que treballo decideix canviar d’empresa
que presta el servei se’n diu Subrogació. En l’Estatut de Treballadors està
marcat els mínims, però en el III Conveni de Lleure Educatiu i sociocultural també
tenim regulat en l’article 38.

Quines obligacions té l’empresa entrant:
SI
|
NO
|
Han de subrogar
a totes les treballadores que portin més de quatre mesos. Art. 38.7
|
NO han de
subrogar a les treballadores que portin menys de quatre mesos. Encara que
haguem estat en Erto, l’empresa ens ha continuat esta pagant un 25 % de la
nostra seguretat social, per tant d’alguna manera hem continuat vinculades a
l’empresa.
|
En cas de
baixes, absències, excedències han de ser subrogar a totes dues. És a dir,
tant a la treballadora que està de baixa, absència i/o excedència, com a la
treballadora que està fent la substitució ( el contracte de la persona que
està fent la substitució ha de tenir un contracte d’interinatge, o sigui en
el contracte li ha de posar el nom de la persona que està substituint.). Un
cop es reincorpori el titular del lloc de treball la persona substituta
deixarà de treballar. Art. 38.8
|
|
L’empresa
entrant està obligada a respectar els increments salarials produïts per
l’aplicació del Conveni i/o per pactes amb la representació dels
treballadors. Art. 38.11.e
|
L’empresa
entrant No està obligada a respectar els increments salarials pactats de
forma individual dels últims quatre mesos.
|
L’empresa
entrant ha de subrogar a totes les treballadores amb les mateixos condicions
que estaven fins ara, és a dir, mateix horari ( jornada directa i jornada
indirecta), mateix salari,...., encara que aquesta modificació s’hagi
produït en els quatre mesos últims.
Art. 38.11.f
|
El dret de subrogació està marcat en el conveni de Lleure Educatiu i
Sociocultural en l’article 38. I aquest és el següent.
Article 38 Dret de
subrogació
1. El canvi de titularitat en el contracte de prestació de serveis subscrit
entre les empreses afectades pel present Conveni i els seus clients comporta
que la nova empresa adjudicatària del servei o continuadora de l’activitat, ja
sigui pública o privada, se subrogui en els drets i obligacions que l’anterior
tenia respecte als seus treballadors i socis cooperatius, en el centre de
treball que es vegi afectat.
2. Als representants legals dels treballadors se’ls donarà la possibilitat
de continuar en la mateixa empresa o entitat, sempre que hi hagi vacant i pugui
cobrir-la amb el seu perfil professional.
3. L’empresa o entitat que cessi en la prestació del servei ha d’informar
els treballadors i treballadores, en subrogar, sobre la raó social del nou
titular i el seu domicili.
4. En el moment d’efectuar la subrogació, el cessant ha de realitzar i
abonar la liquidació individual de parts proporcionals i havers meritats a
cadascun dels subrogats.
5. En el cas que el treballador/a tingui vacances pendents en el moment del
canvi de titularitat, l’empresa o entitat entrant li n’ha de permetre el gaudi,
d’acord amb el calendari laboral i de conformitat amb la legislació vigent.
6. L’empresa sortint ha d’abonar a l’entrant, en el moment de la
subrogació, les vacances meritades i pendents de gaudi per part dels
treballadors subrogats i la seva cotització.
7. El nou titular no té obligació de subrogar-se en la relació laboral del
treballador/a que no hagi prestat els seus serveis al centre o espai físic de
treball corresponent durant els últims quatre mesos immediatament anteriors a
la finalització de l’anterior contracte, servei o titularitat, tret que el
contracte de prestació de serveis subscrit per l’empresa o entitat sortint
sigui inferior a quatre mesos, i en aquest cas se sumaria el temps prestat en
la concessionària immediatament anterior.
8. En el cas que per baixes, absències, excedències, etc., el treballador/a
hagi estat substituït per un interí, el nou titular o concessionari ha de
subrogar-los tots dos en idèntiques condicions, és a dir, que un cop resolta la
causa que havia donat origen a la substitució, l’interí causa baixa definitiva
en l’empresa.
9. Si en el centre o espai físic de treball hi presten els seus serveis
treballadors amb contracte fix discontinu o amb contracte suspès per causa
legal, els quatre mesos a què es refereix l’apartat anterior han de ser els immediatament
anteriors a la suspensió dels seus respectius contractes.
10. S’entenen com a temps de servei els períodes de vacances, d’incapacitat
temporal o de suspensió de contracte per causa legal.
11. L’empresa o entitat sortint, en un termini de set dies des que té
coneixement de la finalització del seu servei i, en tot cas, abans de
traspassar el servei, ha de lliurar a l’empresa o entitat entrant, o a
l’empresa o entitat que passi a fer-se càrrec del servei, un document en què es
recullin les dades següents:
a. Nombre de treballadors en plantilla amb identificació
del tipus de contracte.
b. Llista de treballadors amb contracte temporal i
modalitats de contracte durant l’últim any, i en situació d’incapacitat
temporal, suspensió legal o excedència.
c. Pactes existents propis i subrogats.
d. Jornada i horari de treball pactat amb cada
treballador/a, així com qualsevol modificació efectuada en els quatre mesos
últims, amb la justificació d’aquesta.
e. Salaris pactats superiors al Conveni, i justificació
de qualsevol modificació efectuada en els últims quatre mesos. En tot cas,
l’empresa entrant no està obligada a respectar els increments salarials que
s’hagin produït en els últims quatre mesos, sempre que aquests no derivin de
l’aplicació del Conveni o dels pactes subscrits amb la representació dels
treballadors.
f. Calendari de vacances.
g. Dades disponibles de contacte dels treballadors i
número de compte bancari.
h. Certificat de l’organisme competent d’estar al corrent
de pagament a la Seguretat Social.
i. El document s’ha d’acompanyar de les fotocòpies
següents:
i.
Llibre de visites del
centre.
ii.
Fulls de salaris dels
últims sis mesos.
iii.
Rebut de liquidació de
parts proporcionals.
iv.
Fotocòpia dels TC-1 i
TC-2 dels últims sis mesos.
12. Tant l’empresa sortint com l’entrant lliurarà la informació indicada en
els paràgrafs anteriors, als representants legals dels treballadors.
13. De cada treballador/a temporal que es traspassi se n’ha de facilitar,
junt amb el contracte temporal vigent i les seves pròrrogues, l’anterior
contracte temporal, si n’hi havia hagut, així com liquidacions, altes i baixes
en la Seguretat Social entre contractes.
14. La subrogació no es pot produir en cas que l’empresa o entitat sortint
incompleixi manifestament el que estableixen els paràgrafs anteriors. En tal
cas, els treballadors continuaran en l’empresa sortint, que haurà de
facilitar-los un altre lloc de treball si n’hi ha.
15. L’empresa o entitat sortint ha d’informar el nou titular de tots els
afers laborals pendents d’organismes oficials.
16. El personal que ha de ser subrogat, quan sigui necessari confrontar o
suplir la informació de l’empresa sortint, ha de facilitar al nou titular,
abans de procedir a la seva subrogació, la documentació necessària a l’efecte,
si la té.
17. En cas que hi hagi en la plantilla afectada impagats, descoberts de la
Seguretat Social o irregularitats en salaris, generats per l’empresa o entitat
sortint o altres d’anteriors, els treballadors han de ser igualment subrogats
pel nou titular, sense perjudici que la responsabilitat per tals impagats o
descoberts continuï sent de l’empresa sortint. En tot cas, l’empresa o entitat
infractora ha de respondre per la totalitat dels perjudicis ocasionats per
l’incompliment.
18. En el cas que el client decideixi unilateralment tancar o autogestionar
el servei de manera provisional o definitiva, sempre que passi a prestar-lo amb
els seus propis treballadors, l’empresa o entitat que estigui prestant el
servei no haurà d’assumir el personal destinat a l’esmentat servei. No obstant
això, si posteriorment l’empresa principal decideix tornar a externalitzar el
servei i ho fa en el termini d’un any des de la decisió anterior, els
treballadors de l’empresa sortint han de ser subrogats per l’entrant, o
l’entrant ha d’abonar a la sortint les indemnitzacions que la sortint hauria
hagut d’abonar per causa d’extinció de contracte dels treballadors que no hagin
estat subrogats.

20. Tant l’empresa o entitat entrant com la sortint han de comunicar a la
representació legal dels treballadors i treballadores l’execució de la
subrogació en el moment en què en tingui coneixement, així com lliurar tota la
documentació que es consideri oportuna i necessària en relació a la subrogació.
#LaTevaVeu #LaNostraForça
0 comentaris:
Publica un comentari