dilluns, 2 d’octubre de 2017

POSICIONAMENT DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO DAVANT #ATUREMELPAÍS   / VAGA GENERAL

Davant les desmesurades actuacions reprensives de les forces de seguretat de l’estat per impedir les votacions durant el referèndum convocat per la Generalitat de Catalunya hem intentat convèncer a l’empresa perquè s’afegeixi a la convocatòria #AturemElPaís  realitzada des de la Taula per la democràcia (formada per entitats, sindicats i organitzacions de la societat civil de Catalunya).

Què suposa fer Aturada de País? Que l’empresa es posicioni contra la violència injustificada i a favor de la democràcia i per tant atura el servei i no hi ha descompte salarial. Per això la secció sindical de CCOO ho hem intentat fins fa pocs minuts.

Que significa fer Vaga General? Significa que tens el descompte del dia que no has anat a treballar.

Si el meu centre és obert, i jo vull fer vaga o aturada de País ? S’han de complir els serveis mínims que marca el Departament de Treball, en el cas de menjadors és un terç de la plantilla. Des de la secció sindical entenem que si no heu estat informats de la necessitat de formar part dels serveis mínims a aquestes alçades, demà no cal que us incorporeu al vostre lloc de treball, recordeu que no cal que notifiqueu amb antelació la vostra decisió de participar en la vaga.

Si el meu centre fan vaga però hi ha serveis mínims? El servei de menjador també ha de  complir els serveis mínims, un terç de la plantilla.

Si el meu centre decideix tancar les portes i no atendre els serveis mínims? No podem anar a treballar, per tant no ha estat una elecció personal i des de la Secció sindical de CCOO defensarem que no es pot descomptar.

No estem defensant drets laborals, no estem defensant posicionaments polítics, estem defensant la democràcia, estem defensant els drets socials, la democràcia ha de ser defensada amb diàleg no amb la força. Tot el nostre suport i recolzament al tots els ferits.

Demà dia 3 d'octubre hi ha concentracions arreu del territori a les 18 h, Pots trobar les diferents ubicacions a www.ccoo.cat

A Barcelona serà a les 18 h a Plaça Universitat.

En defensa de la democràcia i en defensa dels drets fonamentals.

Si hi ha qualsevol novetat al respecta us la farem saber.
    Següent
    Aquest és el missatge més recent.
    Entrada més antiga

Item Reviewed: Rating: 5 Reviewed By: CCOO Asistentes Escolares